Selasa, 27 November 2012

BERITA JENAYAH

Tadi aku buka FB.Nampak berita tentang "Pelajar Disamun Lelaki Arab". Berita ni terbit dlm akhbar Utusan Malaysia kalau tak silap aku. Tapi yg tak silapnya surat khabar kat M'sia le. Aku pun dok fikir-fikir berita yg keluar ni kes yg mana satu ni....ke aku dah ketinggalan keretapi. Berita yg keluar tu pelajar dlm perjalanan dari rumah sewa ke universiti. Kes yg mana satu ni.....

Terbaru yg aku tahu kes pecah masuk rumah pelajar lelaki oleh 5 penyamun Arab bertopeng. 1 laptop berjaya dicuri. Masa tu jam 4 pagi, semua org tengah tidur. Satu kes lagi ialah kes 2 pelajar perempuan kena samun oleh 3 penyamun Arab masa nak pergi rumah persatuan -PUSTEL. Dia org bergelut jugalah. Yg aku nampak dlm gambar tu tangan luka sebab si penyamun ada senjata. Penyamun tu berjaya dpt telefon bimbit.

2-3 hari ni kerap sangat berita jenayah org Arab dok attack student Melayu. Dia org ingat org M'sia yg dtg sini kaya-kaya ke? Kalau nak rompak, rompak le orang Arab teluk, iaitu yg dtg dari negara Kuwait, Oman, Saudi. Dia org memang sah-sah dah kaya, negara minyakkan.....pakai kereta beso-beso. Kami student M'sia ni belanja pun bersukat-sukat, nak pergi mana-mana naik kenderaan awam je. Mana mampu nak beli kereta. Tukaran duit M'sia dengan Jordan tinggi, RM1 = JD 5. Harapnya selepas ni pihak atasan bagi perhatian serius ttg tahap keselamatan student M'sia kat sini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan